joi, 15 septembrie 2011

ia foaia aceasta de hartie si acopera-ti emotia cu ea

rosteste-ma ca pe-un cuvant de rand
prefa-ma-n da-ul acceptarii tale
eu sunt cuvantul rasu-plansu', sunt
metafora trezirii matinale
ci ia-ma in bagaju-ti de cuvinte
rosteste-ma ca sa ma ai cu tine
sincretica silaba si cuminte
rosteste-ma cand iti doresti de bine
*
Doamne, sunt plecata dintre oameni
nu mai am dinte din care sa strang,
doar gingii lunecoase,
greata, ochi orbi, pofte sarmoase
Doamne, sunt ca un pinguin pus la fiert,
ca un cires fara scara
ca un miel portocaliu impuscat,
ca un mort nepomenit,
ca o vaduva care se prostitueaza-n desert,
Doamne, nici macar n-am venit sa ma rog,
in vizita am venit, la cafea
la o barfa
pe mine sa ma barfesc,
sa ma iau la palme, sa-mi leg picioarele;
vai, cum fuge luna din pielea mea arsa,
cum ma scuipa culorile,
cum mai vajaie stelele in jurul gatului meu
inchizitoriu, cainesc
Doamne, da-ma pe usa afara
schimba-ti adresa,
cere-mi socoteala pentru prostie
si, daca tot vrei sa faci ceva pentru mine,
in mila si incapatanarea ta,
spune-mi cum sa ajung la cuvinte
*
os domnesc dat de pomana
os domnesc
scapatat fara de vina
are-n loc de sange soare
si e toata o lumina
e lumina intunericul cand moare
os domnesc
os domnesc dar de pomana
are-n loc de sange soare
scapatat
e ea intrega intunericul cand doare
intunericul luminii care moare

*
ploaia salute tusind la fereastra
noi lancezim privind
la vrabile care mai au curajul sa zboare
frunza de verde confuz
nu mai exprima nimic
acum cand ne-am pierdut
in cuvinte
intre mine si tine nu este numai
distanta
nici timpul
s-a asezat disperarea
pentru ca fara sa stim
fara sa ne treaca prin minte
ne-am pierdut in cuvinte

*
te castiga si te vinde
goana ta dupa cuvinte
si te-mparte si te coace
omule cu carapace
cata spuma si candoare
dintr-o stea cu numar mare
se consuma-n pas cu dorul casa spui tu adevarul

*
tu esti doar o dunga verde in soare
esti ca o bucata de sticla abia
sfaramata, ca un future chiar poti sa fii
mai c-am face o alergare-mpreuna
eu table nu stiu sa joc
te-as saruta mai ales cand nu vrei
sa pricepi niste lucruri
dar nu te-as ierta
cum sa pot construe o figura de stil
pe sistemul tau de axe xoy daca
nu esti niciodata acolo unde te caut

*
de vanzare ochiul meu greu
nu mai am a va spune cuvant
cade pleoapa-mi subtil si mereu

vine un sfant
alergam impreuna de-un vis
si ne-alege lumina crescand

nu mai stiu ce-am promis
tie, biet fariseu
ti-am adus adevarul proscris

cade peoapa-mi de sare si seu
disperand spre pamant
revanzarile ochiului greu

*
ca sa pastrezi legatura cu tine
tu ti te scurgi printer degete tu
trandavesti sit e minti sit e joci
nu te cunosti, nu te vrei

pe culoarele astea te vanturi desculta
imbracandu-te-n verde si alb
gasindu-i pe ei tu te cauti pe tine

*
m-am intins pe laurii victoriilor tale
in linistea rabatabila , lemnoasa
la marginea ultimei suferinte
te priveam: jumatate om- jumatate pasare
fara echipamente de protective, fara jurnale,
fara meciul de maine, fara egoism
vorbeam despre singuratatea alergatorului
de cursa lunga
despre alpinismul de camera, despre
lantul ochelarilor mei
timpul ne da linistea la rindea
ma asteptam sa-mi saruti genunchii
sa-mi faci promisiuni, orice,
tu ti-ai pus palaria, aripa, te-ai departat
mi-ai dezvaluit arcuirea trufasa a umbrei

*
abdomenul sperantei murind
suporta revoltatorul chasse-croise
al bisturielor egoismului tau
inorogul de piatra al dorintei de viata
isi pierde cealalta aripa

nici nu te-as putea vedea altfel
decat cautand disperat o bricheta
cu soare
veritabil casse-tete,spui
veritabil casse-tete

imi amintesc, hei, baiatu'
un foc pentru tigara singuratatii mele
de ce te miri
n-ai mai vazut tigari cu filtru
de nevinovatie
numai tigara totusi mai arde
pentru mine
imi amintesc apoi rugul meu singur
arzand iarba grava
de sub talpa alergarilor tale
si celofanul bunului simt
in palma noptilor pierdute dizolvat

spre-a da cu tifla singuratatii
respanzurate de pereti
cald
abdomenul sperantei murind
cald, totusi cald
suporta chasse-croise-ul improvizat de egoismul tau
cand bistuirele s-au ascutit
de-o fuga

inorogul de piatra-al dorintei de viata
repaste iarba ochiului meu
larg deschis
nesperata pereche de aripi cu geometrii variabile-n timp

exista reguli consacrate
ale gramaticii increderii-n viata
pe care nu mai pot
sa le respect

*
daca scriu sau spun
sau sunt
punct si virgula
refac mitul androgin?
sfarsesc acolo unde am inceput
ca sa incep de unde am sfarsit
*
haide, fratele meu
printre pietre
dupa ce vom bea ceaiul
daca esti lebada
fa-ma sa rad
pune-ti camasa
fa-ma sa te privesc asa cum esti:
jumatate om-jumatate pasare
fa-ma sa te iubesc, aminteste-mi de mine, fericitul
imprumita-mi o aripa, ia-ma cu tine

*
ia foaia aceasta de hartie si acopera-ti emotia cu ea
pune deasupra o sabie cu varful spre lobul
urechii unui trandafir
un pahar mic cu absint
roaga-te , roaga-te pentru tine
trandafirul daruit de culoare
imbaiat
pus deasupra paharului gol va incepe sa plnaga
sangeriu
sub muscatura lamei de bisturiu
a emotiei tale de baiat
oh, cu ce culoare a fost daruit trndafirul sinucigas
ce sabie ar putea sa-l reteze?
ce dureri sa-l striveasca?
dar emotia zace sub foaia aceasta de hartie

*
as vrea sa-ti croiesc un poem cu mesteceni
ametiti de lumina
puternici si demni
sa-mi scutur ochii la marginea ierbii
si s-o aud cum creste as vrea
copacilor pe margini
rabdarea li se sfarma
a primaveri
decente
arzand albit in flori

*
tu erai bland cu mine
aveai emotii
puteam sa te simt
Iubeam mainile tale, tot ce ti se scurgea
printre degete
tu erai tanar
visai atat de departe
scriai istoria
de ce n-am putut imbatrai impreuna
de ce m-ai vandut
*
pasarile s-au saturat de aripa
umbla razna prin soare
cu doua picioare
profiluri osoase
fabuloase vad stele-acestea cu dintii de ied
zborul se-ntoarce in pasari
in zambet culoarea se pierde

*
bratele mele nu te gasesc niciodata dimineata
somnul meu e steril
pland asa cum imi fac dusul zilnic
si totul merge inainte
spre rau
pana cand eu imi voi frange gatul sau aripile
de neputinta
de disperare
intr-o dimineata ca aceasta
fara anotimp
fara dumnezeu
fara tine
*
tramvaie
violeaza
linistea...
matrice, regula lui
sarrus
aprine cineva lumina
nu-mi e nici suficient de
somn,nici
suficient de zambet
determinantul acestei matrice
transpuse
in fosta
liniste
virgina
respira
antimatematica

*
scrisoare de liniste
si de mirare
de pajiste
si de albastru
de inalta ameteala si de rosu vrajit
pot sa ma descalt so sa fluier
daca ar fi dupa mine as desfiinta
toate coliviile lumii
e vara, poporul meu de manji, delfini si libelule
ti se inchina
au facut ochi culorile si navalesc sa contureze ce e rotund si cald in mine
liniste si mirare si pajiste si albastru
inalta ameteala a rosului vrajit

*
Am trecut marginea apelor si am calcat
Ca pe un prag tare, pe albastru
m-am inchinat cu toate cele zece degete
culoarea suspina
am ascultat-o si cu toata foamea am inteles-o
poate ca doar dumnezeu cand a trecut pe ape
a fost atat de fericit
si as fi vrut so vorbesc cuiva
poate chiar sa dau un telefon aiurea
sa ascult ora exacta, orice
pestii, umbre lichefiate, usor fosforescente
ma priveau tacut, rotund
intr-un chenar de nisip
am stat pe o piatra apoi
cu picioarele goale
intre sarea alba si algele albastre
desenand chipuri intre un val si altul
intre un strigat si o chemare
intre mine si noi, ceilati
dar la fel de albastri in tot zbuciumul nostru
pentru o clipa mai buna
cerul alearga plangand pe asfaltul incins
acum mi-ar placea sa merg prin oras cu pasi mari
tropaind
de cine as putea sa ma tem?
plutesc curajoasa
privesc oamenii, gospodinele grase, functionarii grabiti,
politistii din intersectii
ce stiti despre mine?
dar despre culoare?
eu am trecut marginea apelor si am calcat
ca pe un prag tare
pe albastru

*
in alb, imi aluneca lumina sub pasi
far teama, fara rusine
e tot mai, spune asta si vantul
crapa copacii pe al colturi de ciuda
ne inunda culori parfumate si se va face si vara
pasari albe si praf in speranta casre ne-a cotropit
praf dar si pasari in alb
in fata ferestrei mele cu zabrelei azurii
s-a oprit curcubeul zambind
el stie intotdeauna ce se ascunde
in spiralele bratarilor de fata indragostita
ce sa-i spun?
sentimentul acesta s-a dovedit ametitor de inalt
ma ridic pe varfuri, inalt bratele, arcuiesc degetele
poruncind unghiilor sa creasca
echilibru?
e tot mai…spune asta si vantul

Niciun comentariu: