miercuri, 24 octombrie 2007

*
Doamne, sunt plecata dintre oameni
nu mai am dinte din care sa strang,
doar gingii lunecoase,
greata, ochi orbi, pofte sarmoase
Doamne, sunt ca un pinguin pus la fiert,
ca un cires fara scara
ca un miel portocaliu impuscat,
ca un mort nelumit,
ca o vaduva care se prostitueaza-n desert,
Doamne, nici macar n-am venit sa ma rog,
in vizita am venit, la cafea
la o barfa
pe mine sa ma barfesc,
sa ma iau la palme, sa-mi leg picioarele;
vai, cum fuge luna din pielea mea arsa,
cum ma scuipa culorile,
cum mai vajaie stelele in jurul gatului meu
inchizitoriu, cainesc
Doamne, da-ma pe usa afara
schimba-ti adresa,
cere-mi socoteala pentru prostie
si, daca tot vrei sa faci ceva pentru mine,
in mila si incapatanarea ta,
spune-mi cum sa ajung la cuvinte
*
am avut o iubita care semana a ogar hamesit
imi transpirau palmele asteptand-o mereu
sa se intoarca din lungile ei ameteli
dragostea noastra era ceva ca o vanatoare regeasca
avea buzele aspre si luminoase
sentimentele ne crapau pe al colturi
imi facusem cuib in triunghiul linistii
descris de gatul, umarul si sanul ei stang si
ne iubeam atat de intens incat simteam
sangele scartaindu-ne in vene, coplesitor
"ma ucizi ca un luceafar"- spunea
parca plecam la razboi, parca plecam al rugaciune
ma lasam calcat in picioare, am lasam...
totul se petrecea intre perne si trenuri
se lumina de ziua doar dincolo de bratele ei
acum nu ami caut
adesso do la caccia a me stesso
oh, eu am avut o iubita care semana a ogar hamesit
buzele ei luminoase cu pulbere de stele si pribegii
de luna le caut
cu mainile-nghetate, ca prin blestem, in bezna

*
sapte saptamani au sapat oamenii in primavara aceea
la marginea padurii
dar n-au fost auziti de El
pe urma au inflorit portocalii si eu a trebuit sa plec
soarele se facuse mai rosu- dar asta o stiu doar din scrisorile lor-
raspunsul la ultima intrebare n-au reusit sa-l afle
nici atunci
nici peste inca
sapte saptamani
abia in toamna - cand eu m-am intors- pamantul s-a inmuiat si acum
stiu si ei ca pentru toate exista un timp
un timp al vanatorului si un timp al vanatului
un timp al florii de portocal si un timp al iubirii
un timp al durerii si un timp al nevoii
un timp al pedepsei si un timp al ispasirii
pentru timpul inteleptirii - si-au raspuns ei -
trebuie sa auzi si plansul pietrei si tacerea ei
si sa inveti sa asculti

*
merg pe strada tu spui
uite o fata frumoasa
ma gandesc la paharul de gin
cu gust de parfum
tu porti palarie
esti bland
merg pe strada
imi spun
uite o fata frumoasa
aud
uite o fata frumoasa
gandeste barbatul acesta
in fata caruia stau asteptand
*
te-astept mereu sambata dimineata
in piata publica
te stiu cand vii, te simt, dar nu intorc privirea
nu-ndraznesc
stau pe marginea fantanii, cu gleznele-n apa
si palmele sprijinite de ghizd
fusta se uda si sunt nevoita s-o ridic
deasupra genunchilor arcuiti
tu zambesti si eu stiu ca te-apropii
imi privesti mainile si te miri ca am
si eu zece degete
apoi fugi
nici n-apuc sa-ti soptesc despre venirea ta
sa-ti dau o glezna uda s-o saruti
uit acolo ulcica verzuie cu sete cu tot
te-astept mereu sambata dimineata
in piata publica
florile vin spre mine si deocamdata nu-mi pot
infrange o primitiva stare de tipat

*
cuvantul meu spune ca nu sunt de pe-aici
el, cu carentele lui flagrante de educatie
cuvantul meu va cutreiera simplu
de-aici si numai pana la
marginile iertarii
cautam, cum s-ar spune,
acelasi paradis
sau cum sa fii tu insuti renuntand la tine
si ma gandesc la asta mai ales
de cand prin capul meu bantuie greieri fara cuvinte

*
ah, m-am nascut pe arca lui noe dezafectata
n-am inteles niciodata unde trebuie sa ajung
important era sa rezist, sa plutesc
asta chiar dupa ce s-au retras apele
si ati construit drumuri, poduri
v-ati asezat, ati inceput sa cresteti vite
sa le inmultiti, sa vedeti ziua de maine
pe mine ma arde cand simt apmant sub picioar
eu m-am nascut sub semnul potopului
ca sa repar corabia aceasta ar trebui
sa jertfesc ep unul dintre noi
pe unul dintre voi
si nu stiu cum sa o fac
va las sa rupeti bucati din mine?
nu avem Dumnezeu de-nselat..
_________________

Niciun comentariu: