joi, 26 iunie 2008

Jacques Prevert


Pentru Tine, Dragostea Mea

Am fost la targul de pasari
Si-am cumparat pasari
Pentru tine
dragostea mea
Am fost la targul de flori
Si-am cumparat flori
Pentru tine
dragostea mea
Am fost la targul de fiare vechi
Si-am cumparat lanturi
Lanturi grele
Pentru tine
dragostea mea
Apoi m-am dus la targul de sclave
Te-am cautat
Dar nu te-am gasit
dragostea mea.


***

Aceasta dragoste
Aceasta dragoste

atat de violenta

atat de firava

atat de tandra

atat de disperata

aceasta dragoste

frumoasa ca ziua

si urata ca vremea

cand vremea e urata

aceasta dragoste atat de adevarata

atat de frumoasa

atat de fericita

scaldata-n bucurie

si-atat de derizorie

tremurand de spaima ca un copil in bezna

si totusi sigura de ea

ca omul calm in miez de noapte

aceasta dragoste ce sperie pe atatia

si-i face sa vorbeasca

si-i face sa blesteme

aceasta dragoste pazita

pentru ca noi o pazim

aceasta dragoste

haituita, ranita, calcata

-n picioare, ispravita,

negata, uitata

aceasta dragoste-ntreaga

atat de vie inca

si insorita

este dragostea ta

este dragostea mea

a celui care-a fost

acest lucru pururea

altul

si mereu neschimbat

la fel de-adevarata ca o planta

si ca o pasare vibrand

calda si vie ca vara

noi amandoi putem

sa mergem si sa ne intoarcem

putem sa uitam

pe urma s-adormim

sa ne trezim, sa suferim,

sa-mbatranim

sa adormim din nou

sau sa visam la moarte

sa ne trezim suras si ras

sa-ntinerim

dragostea noastra ramane

indaratnica asemenea unui catar

vie ca dorinta

si cruda ca memoria

stupida ca regretul

si tandra precum amintirea

rece ca marmora

frumoasa ca ziua

fragila ca un prunc

surazand ne priveste

si ne vorbeste fara cuvant

si o ascult tremurand

si strig

si strig pentru tine

si strig pentru mine

rugandu-ma de ea

pentru tine pentru mine pentru

toti cei ce se iubesc

si care s-au iubit

da ii spun dragostei

pentru tine pentru mine si pentru toti

ceilalti

pe care nu-i cunosc

ramai acolo

nu te clinti

nu pleca

noi care suntem iubiti

noi te-am uitat

dar tu nu te uita

noi nu te-aveam decat pe tine pe pamant

nu ne lasa sa inghetam

mereu mai departe mereu

oriunde-ai fi

da-ne iar un semn de viata

mult mai tarziu din marginea padurii

din padurea memoriei

tasneste deodata

intinde-ne mana

salveaza-ne.


*****

et ancore...

Premier jour Des draps blancs dans une armoire
Des draps rouges dans un lit
Un enfant dans sa mère
Sa mère dans les douleurs
Le père dans le couloir
Le couloir dans la maison
La maison dans la ville
La ville dans la nuit
La mort dans un cri
Et l'enfant dans la vie.

***

Sables mouvants

Démons et merveilles
Vents et marées
Au loin déjà la mer s'est retirée
Démons et merveilles
Vents et marées
Et toi
Comme une algue doucement carressée par le vent
Dans les sables du lit tu remues en rêvant
Démons et merveilles
Vents et marées
Au loin déjà la mer s'est retirée
Mais dans tes yeux entrouverts
Deux petites vagues sont restées
Démons et merveilles
Vents et marées
Deux petites vagues pour me noyer.

***

Déjeuner du matin Il a mis le café
Dans la tasse
Il a mis le lait
Dans la tasse de café
Il a mis le sucre
Dans le café au lait
Avec la petite cuiller
Il a tourné
Il a bu le café au lait
Et il a reposé la tasse
Sans me parler
Il a allumé
Une cigarette
Il a fait des ronds
Avec la fumée
Il a mis les cendres
Dans le cendrier
Sans me parler
Sans me regarder
Il s'est levé
Il a mis
Son chapeau sur sa tête
Il a mis
Son manteau de pluie
Parce qu'il pleuvait
Et il est parti
Sous la pluie
Sans une parole
Sans me regarder
Et moi j'ai pris
Ma tête dans ma main
Et j'ai pleuré.

Niciun comentariu: